Vågar man flyga med SAS?
Restriktioner börjar släppas och vi kan snart börja resa igen på ungefär samma sätt som innan pandemin slog till. Men kan man lita på att bolagen gör det de ska? Jag har ju läst en del om resenärer som fortfarande väntar på återbetalningar för resor som blev inställda och andra som fått mikroskopiska belopp jämfört med vad resan kostat dem. För att få ett hum om hur bra SAS är har jag kollat deras kundtjänst, och vad folk ger dem i betyg. De omdömen som andra lämnar om sin SAS kontakt får vägleda mig.
De får både ris och ros
Det är faktiskt en ganska stor bredd på hur folk upplever SAS kundtjänst, och bolaget som helhet. Några berättar om att de känner sig lurade och att ett statligt bolag borde kunna erbjuda bättre villkor medan andra tycker att SAS är det bästa som hänt sedan skivat bröd.
Men först en titt på hur man når dem. Det går att ringa dem såklart, och de har bra öppettider både under veckorna och på helger. Man kan på deras sida också välja att chatta och det går att mejla. Bra nivå på service!
Men är det ett mått på hur bra de är på att leverera? ja, det är det nog. De flesta verkar nöjda och det gör att jag känner ett förtroende för dem och om jag bokar en resa så är SAS ett av de bolag jag kommer att ha i åtanke.
Andra inlägg
- Så fungerar en katt GPS
- 10 fakta om schäferhunden
- Ögoninflammation hos hund
- Tycker du det är svårt klippa hundens klor?
- Städtips för hundägaren
- Behöver du få tag på en bra mekanisk verkstad?
- Är det fönsterbyte på gång?
- Börja med klickerträning
- Stubbar i trädgården? Så får du bort dem
- Se till att ha en bra försäkring på din hund